Utolsó kommentek

Címkék

blood bowl (10) ember (3) green bombz (1) kezdet (1) klub (1) liga (5) lizardman (3) man o war (4) ork (5) szeged (11) warhammer 40k (2) wwii (1) Címkefelhő

DrCsernus Blood Bowl blogja

Ezt a blogot a Blood Bowl alapdobozom megérkezése indukálta. Célom, hogy leírjam Blod Bowl-os élményeimet, illetve mivel szeretett városomban, Szegeden most kell felépíteni a Blood Bowl életet, ehhez is leírom a tapasztalataimat, hátha máshol csak a tapasztalatok hiánya miatt nem indult be semmi. Kontakt: verhalal@freemail.hu

Blood Bowl - A kezdetek Szegeden

2009.11.19. 22:41 | DrCsernus | Szólj hozzá!

Címkék: kezdet szeged ember liga blood bowl ork

Hello mindenki.

Ma megjött a Blood Bowl alapdobozom, úgyhogy elkezdtem blogolni a BB-s élményeimről. A témát már sok edzőkolléga eléggé körüljárta, én inkább a saját tapasztalatokról írok, megpróbálok korlátaimhoz képest hasznosítható postokat létrehozni.

Tehát: a Blood Bowl-lal két-három éve ismerkedtem meg, méghozzá az rpg.hu fórumán. Furcsa volt, hogy a táblás játékok mellett ott van a Blood Bowl linkje. Rákattintottam, és szerelem volt első látásra. Egy darabig csak az álmodozás, tervezgetés volt, utána rábukkantam a FUMBBL-re, egy online BB játékra. A szabálykönyveket már olvasgattam, de nem sokat értettem belőle játéktapasztalat híján, ezért regisztráltam egy csapatot az Academy ligába, majd a liga IRC csatornáján kértem segítséget. Az ottani edzők nagyon segítőkészek, türelmesek, így az első meccs után már nagyságrendekkel több információval vágtam neki a virtuális stadionok világának.

A neten lejátszott játékok alapozásnak vagy az élő játék mellé kiegészítésnek, tesztelgetésre kiválóak, de nem pótolják a szemtől-szembe kockacsörgetős érzést. Így hát eldöntöttem, hogy körülnézek szűkebb pátriám, Szeged környékén, milyen is errefelé a Blood Bowl élet. Semmit nem találtam. Szeged teljesen sterilnek tűnt, BB-negatívnak. Már majdnem feladtam, végső elkeseredésemben feladtam egy hirdetést az rpg.hu fórumon az "Ellenfél kerestetik" topicban, és láss csodát, lett is rögtön egy jelentkező. Azonnal el is kezdtem csapatot keresni. A FUMBBL-ös tapasztalat alapján maradtam a jól bevált orkoknál (15 kapott, 30 kiosztott CAS). Kerestem az itthoni fórumokon, de nem igazán találtam, így hát minden wargamer/szerepjátékos legjobb barátjához, az eBay-hez fordultam, és rövid időn belül sikerült beszereznem egy alapdobozos ork csapatot (£10,5 postával együtt), egy második kiadású ember csapatot (£3 postával együtt), illetve az orkokhoz erősítésnek 4 db WHFB-s Black Orkot (akik közül 2 kisebb konvertálás után a csapatom oszlopos tagja lett; £4 postával), valamint egy WHFB trollt (£6 postával). Őket egészítette ki most az alapdoboz ember és ork csapata, így már 3 játszható csapat áll rendelkezésre. (A 2. kiadású emberek használata kicsit körülményes, de végszükség esetén megoldható)

Első meccsünket házilag barkácsolt pitch-en és template-ekkel játszottuk, valamint blokkocka helyett is d6-ot használtunk (illetve, mivel az orkok még valahol Nagy-Britannia és Szeged között utaztak, régi 40k-s IG-im közül poroltam le párat, és küldtem csatába: Őrmester laspistol+lánckard kombóval: Black Orc Blocker, Gránátvetős gyalogos: Blitzer, Gránátdobó gyalogos: Thrower, Sima gyalogos: Lineorc), de a sok szabálykönyvlapozgatás mellett is egy hangulatos kis 0-0 TD-s döntetlent játszottunk. Szerintem mindkettőnknek megvolt az irányadó löket, hogy ezt a játékot igenis folytatni kell. Az első játék helyszínéül szolgáló kocsma nem igazán jött be, ezért második meccsünket a barátnőm albérletében játszottuk le, 1-1 eredménnyel, kevesebb szabálykönyvbújással, de több taktikázással.

Körülbelül most érzem úgy, hogy megvan bennünk annyi szabályismeret, hogy lejátszhassunk egy-két bemutatójátékot, hátha többen kedvet kapnak, és csatlakoznak hozzánk. Ezért az inkvizitor.hu fórumában írtam is egy-egy bejegyzést erről a Szeged és a Blood Bowl topicokba, hátha lesz jelentkező.

Tervek a jövőre nézve:

Szeretnénk 1-1 bemutatót tartani Szegeden a Sárkánytűz szerepjáték szaküzletben, illetve a szegedi WHFB/40k klubosoknak is. Ha sikerül beszervezni még legalább 4 embert, akkor már el lehet indítani egy 6 fős ligát, aminek talán szintén lehet vonzereje az új játékosok számára.

A liga szervezése elég messze van, de szerintem az alábbi irányvonalak mentén érdemes elindulni:
- Nem muszáj bolti BB-figurákkal játszani, alapszakaszban használható bármilyen azonos fajú figura, de a rájátszásra már legalább annyira konvertálni kell, hogy fegyverei nem lehetnek. (gyk. kezdd el a WHFB/40k figuráiddal, és ha tetszik, akkor konvertáld őket, vagy szerezz be egy BB csapatot)
-A festés a fórumon is elég nagy port kavart fel, de szerintem rá kell szoktatni az embereket, hogy festett figurákkal játsszanak. Ezért én már az alapszakasztól elvárnám a minimum 3-4 színnel való festést. Szerencsére a fórumok alapján a környékbeliek szeretnek festeni, úgyhogy ez annyira nem lesz probléma.

Ma ennyi kívánkozott ki belőlem, de ígérem, folytatom. Nem fogok naponta frissíteni, de ha valami lényeges történik, vagy valami világmegváltó ötletem támad, írok. A kommenteket nagyon szívesen fogadom.

Üdv,
DrCsernus

A bejegyzés trackback címe:

https://drcsernusbb.blog.hu/api/trackback/id/tr101538274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása